Daniel: 0746 110 667

Programul Rabla

Autoturismele care pot fi casate in cadrul Programului Rabla 2022 trebuie sa se supuna unei serii de criterii. Este considerat drept eligibil pentru Programul Rabla 2022 un autoturism mai vechi de 8 ani pentru persoane fizice si mai vechi de 5 ani pentru persoane juridice care are la momentul casarii ITP valabil. Pentru a fi acceptat in program, autoturismului nu trebuie sa ii lipseasca urmatoarele componente:

  • Motor;
  • Sasiu;
  • Tren de rulare;
  • Caroserie;
  • Echipament electronic
  • Acumulator;
  • Catalizator (daca este cazul).

Poate obtine prima de casare persoana care indeplineste in mod cumulativ urmatoarele conditii:

  • Detine un autoturism cu toate piesele componente listate mai sus, inmatriculat in Romania anterior datei de 31 decembrie 2007;
  • Are domiciliu sau resedinta in Romania;
  • Nu are nici o obligatie de plata catre bugetul local;
  • Este inscris la un producator validat pentru achizitionarea unui autoturism nou;
  • A predat autoturismul vechi unui colector autorizat, obtinand certificatul de distrugere;
  • A radiat autovehiculul ce urmeaza sa fie casat.

Procesul de inscriere in Programul Rabla, pas cu pas

Procesul de inscriere in program poate crea usoare confuzii pentru proprietarii de masini care nu sunt bine documentati. Procedura pe care trebuie sa o urmeze o persoana fizica pentru a obtine prima de casare este una de durata medie, insa relativ simplu de urmat:

1. Proprietarul masinii ce urmeaza sa fie casata alege producatorul de la care doreste sa achizitioneze un autoturism nou si un dealer autorizat.

2. Proprietarul se prezinta la dealer in vederea inscrierii in program, moment in care declara daca este beneficiarul primei sau urmeaza sa o cedeze.

3. Dealer-ul introduce datele in aplicatia specifica si elibereaza o nota de inscriere.

4. AFM verifica datele introduse de dealer in termen de 5 zile in vederea aprobarii cererii.

5. Dupa confirmarea din partea AFM, dealer-ul contacteaza proprietarul pentru a-l anunta ca se poate prezenta la un colector autorizat pentru casarea autovehiculului.

6. Colectorul elibereaza certificatul de distrugere necesar pentru radierea autoturismului. Este foarte important de mentionat ca radierea si casarea trebuie sa se efectueze in termen de maxim 5 zile, in caz contrar, tichetul poate fi pierdut.

7. Proprietarul masinii casate sau beneficiarul tichetului se prezinta la dealer pentru depunerea dosarului, moment din care are la dispozitie 25 de zile pentru finalizarea contractului.

Cum se foloseste tichetul valoric obtinut in urma casarii

Tichetul obtinut in urma casarii are o valoare 6.500 de lei si poate fi folosit fie de proprietar pentru achizitionarea unui autoturism nou de la dealerii ce participa la program, fie cedat catre un alt cumparator, pentru un pret stabilit de comun acord.

La acel tichet Rabla 2022 se mai pot adauga si ecobonusuri in valoare de:

+ 1.000 lei daca se achizitioneaza un autoturism nou care genereaza o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km in regim de functionare mixt

+ 1.700 lei daca se achizitioneaza un autoturism nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Astfel reducerea de care se poate beneficia prin programul RABLA 2022 poate sa ajunga la 9.200 lei pentru un autoturism nou care genereaza sub 96 g CO2/km si este echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Pentru a se putea folosi tichetul, proprietarul trebuie sa obtina:

  • Copie legalizata dupa certificatul de inmatriculare;
  • Copie legalizata dupa certificatul de distrugere.

Ca si noutate a programului Rabla 2022, masinile cumparate prin acest program trebuie sa emita mai putine noxe, respectiv doar 120 g CO2/km in regim de functionare mixt.

Pentru cumpararea unui autoturism nou cu reducerea obtinuta in urma tichetului, proprietarul autoturismului casat sau persoana caruia i-a fost cedat tichetul valoric trebuie sa pregateasca un dosar cu urmatoarele acte:

  • Act de identitate al proprietarului copie si original;
  • Tichet valoric original;
  • Copie legalizata dupa certificatul de distrugere;
  • Certificatul de radiere al vehiculului distrus, in original;
  • Pentru leasing proprietarul trebuie sa dea si o declaratie pe proprie raspundere, legalizata la dosar, conform careia cumparatorul isi exprima optiunea de a achizitiona autoturismul la finalul perioadei de leasing.

Dealer-ul emite o factura care evidentiaza clar suma redusa si restul sumei de plata. Factura pentru livrarea autovehiculului nou se emite in termen de 90 de zile de la finalizarea contractului vanzare cumparare.

Contacteaza-ne acum: 0746 110 667

Facebook